by Naida Hakirevic Prevljak
Η τουρκική Cemre Shipyard ανέθεσε στη θυγατρική του Ομίλου HAV, Norwegian Electric Systems AS (NES) μια σύμβαση για την προμήθεια των συσσωρευτών και των συστημάτων ελέγχου, καθώς και ως ενοποιητής συστήματος για ένα πορθμείο μηδενικών εκπομπών που κατασκευάζεται για την Scandlines. Η NES εκτιμά ότι η συνολική αξία του συμβολαίου της θα είναι κοντά στα 100 εκατομμύρια NOK (11,2 εκατομμύρια δολάρια), που είναι το μεγαλύτερο συμβόλαιο ποτέ για τη NES. Αντιπροσωπεύει επίσης μια σημαντική σύμβαση στην ιδιαίτερα δραστήρια τουρκική ναυπηγική αγορά, σύμφωνα με την εταιρεία. «Αυτή είναι η μεγαλύτερη σύμβαση που έχει ανατεθεί ποτέ η NES. Θα είναι ένα πορθμείο υψηλής τεχνολογίας που με την ολοκλήρωσή του θα διασχίσει τη μεγαλύτερη διάβαση πορθμείων μηδενικών εκπομπών στον κόσμο. Ανυπομονούμε να εφαρμόσουμε τις ικανότητές μας και τις τεχνολογίες μας για να βοηθήσουμε τη Scandlines προς τις φιλοδοξίες τους για μηδενικές εκπομπές», σχολίασε ο Geir Larsen, διευθύνων σύμβουλος της NES. Τον Νοέμβριο του 2021, η Scandlines σύναψε συμβόλαιο με τη Cemre Shipyard για την κατασκευή ενός φορτηγού πορθμείου, επιτρέποντας στη διαδρομή μεταξύ Puttgarden στη Γερμανία και Rødby στη Δανία να λειτουργεί χωρίς εκπομπές. Από γέφυρα σε έλικα. Το NES θα λειτουργήσει ως ενοποιητής συστήματος για τα συστήματα ισχύος του πορθμείου και τη ρύθμιση έξυπνου ελέγχου. Αυτό σημαίνει ότι η NES θα είναι υπεύθυνη για τον πλήρη σχεδιασμό ενέργειας, την ηλεκτρική ενέργεια και τη διανομή, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος αποθήκευσης ενέργειας (μπαταρία). «Θα διαχειριστούμε τον πλήρη ενεργειακό σχεδιασμό. Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο στον κόσμο για πορθμεία», εξήγησε ο Jan Klokk, αντιπρόεδρος πωλήσεων της NES. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η NES θα προμηθεύει το πακέτο συστήματος αποθήκευσης ενέργειας, τον πίνακα διανομής DC, τις γεννήτριες και τους πίνακες διανομής AC που επιτρέπουν δύο τρόπους ιστιοπλοΐας: πλήρως ηλεκτρική και υβριδική ηλεκτρική λειτουργία (μπαταρία και βιοντίζελ για βοηθητικούς κινητήρες). Η NES θα παραδώσει επίσης το ολοκληρωμένο σύστημα πλοήγησης Raven στο σκάφος, τις κονσόλες γέφυρας, το ολοκληρωμένο σύστημα συναγερμού (IAS) και ένα σύστημα συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση της απόδοσης του εξοπλισμού του σκάφους. Τα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε προγράμματα πρόβλεψης συντήρησης. Η NES, η οποία είναι θυγατρική του HAV Group ASA, θα αξιοποιήσει τις ικανότητές της στις τρεις νορβηγικές εγκαταστάσεις της –στο Bergen (HQ), Egersund και Ålesund– καθώς και τη λειτουργία της στην Τουρκία για το σχεδιασμό, τη συναρμολόγηση και τη δοκιμή των συστημάτων. Η NES θα προμηθεύσει όλο τον εξοπλισμό στα ναυπηγεία Cemre στην Τουρκία έως το τέλος του 2023. Στις 19 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, η NES αποκάλυψε σχέδια να ιδρύσει μια νέα θυγατρική εταιρεία και να ανοίξει ένα γραφείο στην Κωνσταντινούπολη για την παροχή υπηρεσιών σε τουρκικά και άλλα ναυπηγεία στη νότια Ευρώπη. Η NES Turkey θα παράσχει υποστήριξη διαχείρισης του χώρου και ανάθεσης για το έργο. Πορθμείο μηδενικών εκπομπών Το νέο φορτηγό πλοίο της Scandlines για τη γραμμή Puttgarden-Rødby αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί το 2024. Το νέο πλοίο θα έχει μήκος 147,4 μέτρα, πλάτος 25,4 μέτρα και σχεδιαστικό βύθισμα 5,3 μέτρα. Θα έχει χωρητικότητα 66 εμπορευματικών μονάδων και θα φιλοξενεί 140 επιβάτες. Θα είναι δυνατή η μεταφορά φορτηγών τόσο στο άνω όσο και στο κάτω κατάστρωμα. Με χρόνο διέλευσης μίας ώρας, το πλοίο είναι ελεύθερο εκπομπών. Μπορεί επίσης να λειτουργήσει ως υβριδικό πλοίο. Ως υβριδικό πλοίο, ο χρόνος διέλευσης είναι 45 λεπτά. Το πλοίο αρχικά θα χρεώνει αποκλειστικά στο Rødby της Δανίας. Ήδη το 2019, η Scandlines επένδυσε σε ένα καλώδιο τροφοδοσίας 50 kV / 25 MW στο Færgevej στο Rødbyhavn. Αυτό το καλώδιο θα επεκταθεί πλέον στις θέσεις των φέρι μποτ, όπου θα εγκατασταθεί μετασχηματιστής και σταθμός φόρτισης. Μακροπρόθεσμα, το σχέδιο είναι να μπορούμε να χρεώνουμε και στο Puttgarden όταν έχει βρεθεί μια καλή λύση για την αγορά πράσινης ενέργειας.